Veszélyben van az Index, a lap munkatársai riadót fújtak

Az index.hu hírportál munkatársai vasárnap este közleménnyel hívták fel a figyelmet arra, hogy szerkesztőségük átalakulások előtt áll, és ez lehet, hogy a szerkesztőség megszűnéséhez vezethet. A lap szerkesztői és újságírói arról írnak, hogy kívülről érte őket egy ilyen irányú befolyás.

„Aggódunk, hogy egy csapásra, egy szervezeti váltással elvesznek azok az értékek is, amelyek miatt ma az Index az ország legnagyobb és legolvasottabb lapja lett.”

– áll a nyilatkozatban.

Dull Szabolcs, aki december óta a lap főszerkesztője emlékeztetett, hogy nincs még két éve a lap függetlenségének állását mérő barométer elindításának, ami most először „Veszélyt” mutat: az Index munkatársai ragaszkodnak a tartalmi függetlenséghez és a szerkesztőség érinthetetlenségéhez, ezt pedig most fenyegetés érte:

„Nem vagyunk biztosak abban, hogy sokáig tudunk ilyen lapot csinálni, és mivel hiszünk a nyilvánosságban, úgy gondoljuk, hogy erről önöknek, nektek, olvasóinknak is tudni kell. A következő napokban eldől az Index sorsa. Beszámolunk a fejleményekről itt, az Indexen és a Facebookon, ameddig tudunk. Ameddig lehet. Ameddig szabad.”

Kép: szabadindex.eu

Kormányközeli emberek felbukkanása

A jelenlegi helyzet néhány hete kezdett kibontakozni, akkor kapott ugyanis tanácsadói megbízást Gerényi Gábor médiamenedzser, aki az Index és az Azonnali alapítása mellett korábban volt a Mandiner egyik vezetője is, és Vaszily Miklósnak, a kormányközeli TV2 igazgatójának jó barátja.

Ez a Vaszily Miklós pedig az a befektető, aki amellett, hogy Mészáros Lőrinc egyik kulcsembere a lappiacon, éppen pár hónapja vásárolta meg az Index hirdetéseit is értékesítő Indamedia Csoport többségi tulajdonrészét az indexes Barométer elindítását előidéző, KDNP-s Oltyán Józseftől.

Vaszily egyébként korábban az MTVA és az ECHO TV igazgatója is volt, és az Origo kormánypárti lappá szabásában is oroszlánrészt vállalt.

A 24.hu belsős információi alapján Gerényi csütörtökön állt elő a lap átalakításának tervével, amely szerint az Index tartalmait, akár egyes rovatait külsős cégek állítanák elő, a lap pusztán a megrendelője lenne ezeknek a tartalmaknak. A cikket jegyző Pető Péter és Horváth Csaba László szerint ez ellen Dull Szabolcs főszerkesztő és Pusztay András vezérigazgató is tiltakozott.

Bizonyos átalakításokra azért lehet szükség az értesülések szerint, mert a járványhelyzet miatt kialakult pénzügyi szituáció a lap reklámbevételeinek csökkenéséhez vezetett. Arról egyelőre nincs hír, hogy a Gerényi által felvezetett átalakítás hogyan is szolgálhatná az eddigiekhez hasonló tartalmak előállítását.

(Index)

Frissítés (21:40):

Bodolai László, az Index.hu-t tulajdonló Magyar Fejlődésért Alapítvány (MFA) kuratóriumának elnöke a Média1-nek nyilatkozva közölte, hogy véleménye szerint félrevezették az Index munkatársait, mivel a Gerényi által szorgalmazott koncepciót nem fogadta el az igazgatóság, így a munkája már véget is ért.

Bodolai azonnali tájékoztatást ígért az index szerkesztőségének, a 24.hu-t pedig a hírek eltorzításával vádolja.

Source

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.